نرم افزارهای سازمانی رایا و نظام مدیریت سرمایه انسانی 

دیدگاه ها ، رویکردها 






مدیریت سرمایه انسانی
 Human    Capital    Management

 

مدیریت منابع انسانی  که امروزه به درستی سعی شده  است تحت عنوان سرمایه انسانی  تعریف گردد ، به عنوانی یکی از مهمترین چالش های مدیریت سازمانی در جهان امروز شناخته شده است .  در کشورهای توسعه یافته ، سازمان های پیشرو در این زمینه مطالعات و تجربه های قابل تامل داشته اند ولی متاسفانه در ایران تجربه و اقدام های علمی و عملی در این حوزه بسیار محدود می باشد.

ارائه تعریف دقیق از اهداف و رویکرد سیستم های مدیریت منابع انسانی ،می تواند راهگشای اتخاذ تصمیم صحیح , علمی و منطقی در توسعه سیستم های اطلاعات مدیریت در این حوزه باشد .

با توجه به آنجه در بالا ذکر شد ، شرکت  شرق رایا سعی دارد تا تعریف  دقیق تر و واقع بینانه از ابزارها و سیستم های نرم افزاری که در این حوزه  تولید نموده  ، ارائه نماید  .

  

دیدگاه ها 

 

شرق رایا با اعتقاد به آنکه سیستم مدیریت منابع انسانی مجموعه ای از استراتژی و فرهنگ  سازمانی  همراه با  ابزارهای نرم افزاری می باشد ، نمی تواند مدعی ارائه یک بسته نرم افزاری آماده تحت عنوان سیستم مدیریت منابع انسانی باشد. لذا در این دیدگاه شرق رایا با ارائه مجموعه ای از ابزارهای نرم افزاری کاربردی در این حوزه و ایجاد ساختار اطلاعاتی مورد نیاز و طراحی و پیاده سازی فرایندهای خاص مورد نیاز هر سازمان به صورت سفارشی شده ، بستر نرم افزاری جهت رویکرد به استقرار سیستم منابع سازمانی در سازمان های مشتریان  را فراهم می سازد .

 در ادامه به معرفی  ابزارهای  نرم افزاری تولید شده در مجموعه  نرم افزارهای  سازمانی رایا ، راهکار وب ، می پردازیم .

 همچنین شرق رایا آماده برگزاری جلسات با کارشناسان سازمان مشتری جهت نمایش  ابزارهای نرم افزاری تولید شده در این حوزه می باشد .

 

 

نرم افزارهای سازمانی رایا

مدیریت منابع انسانی

ساختار

 در مجموعه نرم افزارهای سازمانی رایا ،  سیستم مدیریت منابع انسانی در بستر اتوماسیون اداری  رایا پیاده سازی و استقرار می یابد .

در این مجموعه ابزارهای عمومی نظیر :

·         مدیریت گردش کار

·         مدیریت تائید ها

·         مدیریت مجوزها

·         کارتابل

·         فرم های در گردش سازمانی (مرخصی ،ماموریت ،مساعده و....)

·         و سایر فرم های خاص مورد نیاز  سازمان

همراه با ابزارهای نرم افزاری خاص حوزه منابع انسانی ، بسته نرم افزاری قدرتمندی برای مدیریت منابع انسانی در سطح سازمان فراهم می آورد .

 

نرم افزارهای سازمانی رایا

ابزارهای  پشتیبان حوزه مدیریت منابع انسانی

 

 در مجموعه نرم افزارهای سازمانی رایا ، راهکار وب ، مجموعه ای کامل از ابزارهای نرم افزاری برای ایجاد پایگاه داده جامع از اطلاعات مرتبط با نیروی انسانی سازمان فراهم شده است :

1.      تعریف و ایجاد چارت سازمانی

2.      جدول شرایط احراز سمت در چارت سازمانی

3.      اطلاعات شناسنامه ای کارکنان و متقاضیان استخدام

4.      اطلاعات حقوقی

5.      مدارک تحصیلی

6.      رشته های تحصیلی

7.      دوره های آموزشی

8.      تخصص ها و مهارت ها

9.      سوابق کاری

10.  امکانات رفاهی

11.  اطلاعات افراد تحت تکفل

12.  آدرس ها

13.  توبیخ ها و تشویق ها

14.  و.......

 

راهکار توسعه  سیستم  مدیریت منابع انسانی

 

در این دیدگاه پس از ایجاد پایگاه داده جامع از اطلاعات کارکنان ، توسعه سیستم متناسب با نیازهای اطلاعاتی سازمان مشتری و به صورت سفارشی شده انجام می گیرد .

مجموعه زیر ساخت های اطلاعاتی  ،  ابزارهای ساختاری و  فرم های پیش بینی شده در مجموعه نرم افزارهای سازمانی رایا ، امکان توسعه سیستم مدیریت منابع انسانی  را در هر سازمان متناسب با نیازها و اهداف تعریف شده برای آن  با پشتیبانی  فرایندهای زیر ،  فراهم می سازد :

·         مدیریت فرایند جذب

·         مدیریت فرایند آموزش

·         مدیریت فرایند احراز سمت و مسیر توسعه شغلی

·         فرایند توبیخ و تشویق

·         مدیریت فرایند استفاده از خدمات رفاهی

·         مدیریت نظام پرداخت